مانور مقابله با عرضه سموم غیر مجاز و تقلبی در سطح شهرستان عنبر آباد برگزار شد

در راستای پدافند غیر عامل، صبح امروز با حضور دادستان عنبرآباد، معاون سیاسی فرمانداری، مدیر جهاد کشاورزی، جانشین نیروی انتظامی، رئیس اداره صمت، رئیس صنف فروشگاه‌های کشاورزی، روسای مراکز جهاد کشاورزی و تعدادی از کارشناسان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی شهرستان مانور بازرسی فروشگاه‌های کشاورزی در شهرستان عنبرآباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد، عمرانی دادستان عنبرآباد در حاشیه برگزاری این مانور با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی این شهرستان گفت: ساماندهی و نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم و آفت‌کش‌های کشاورزی سطح شهرستان بطور مستمر در طول سال انجام می‌شود که این امر با نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع مصرف کود و سم در مزارع شهرستان بصورت هفتگی انجام‌ می گیرد.

در ادامه مهندس پیرنیا توصیه کرد: عاملین توزیع بایستی سموم مورد نیاز خود را از کارخانه‌های معتبر و کشاورزان نیز از عاملین مجاز تهیه و با توصیه کارشناسان مصرف نمایند.

گفتنی است: در جریان بازدید و سرکشی از واحد‌های فروش کود و سم  در شهرستان عنبرآباد، مقداری سم و کود غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته از واحد‌های فروش کشف و ضبط و با واحد متخلف برخورد شد.

17/08/1402