مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد آغاز به کار کرد

صبح امروز در چهارمین روز از تعطیلات نوروزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، فرماندار شهرستان عنبرآباد، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر شیلات و آبزیان، معاون دامپزشکی،مدیر توسعه بازرگانی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد از مرکز تکثیر ماهیان گرمابی شهرستان عنبرآباد بازدید شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان احمد احمدپور رئیس سازمان گفت: اين  مجموعه از سال ١٤٠٢ با مشاركت بخش خصوصي فعال شد و با حمايت هاي فرماندار شهرستان عنبرآباد، مدیریت شيلات و معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزي امروز كه ما در سال جهش توليد با مشاركت مردم  هستيم خوشبختانه اين مركز آغاز به کار و فعال شده است.

وی افزود: مركز تكثير ماهيان گرمابي جنوب استان كرمان يكي از بزرگترين مراكز تكثير ماهيان گرمابي در جنوب شرق كشور با ظرفيت اسمي سالانه ۲۰ ميليون قطعه بچه ماهی می باشد.

احمدپور اظهار داشت: در حال حاضر تکثیر ماهی کپور در این مجموعه آغاز شده و در اختیار مردم برای پرورش در استخرهای دومنظوره کشاورزی قرار خواهد گرفت و امیدواریم شاهد تکثیر ماهیان گرمابی دیگر و تحقق هرچه بیشتر شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به وجود استخر های ذخیره آب کشاورزی در جنوب کرمان، پرورش ماهی در این استخر ها علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند و ضمن کاهش مصرف کودهای شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و سالمتر خواهد بود.

 

04/01/1403