قرارگاه مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما در عنبرآباد تشکیل شد

قرارگاه مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی خرما با حضور فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه ، رئیس بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان ،بخشداران ،

مدیر باغبانی و حفظ نباتات سازمان ، مدیر جهاد کشاورزی ، نیروی انتطامی ،پلیس راه ، رئیس بسیج مهندسین ، روسای مراکز ،اکیپ پایش و مبارزه با آفت سرخرطومی ، در محل فرمانداری عنبرآباد برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی عنبرآباد یزدان افشاری پور فرماندار عنبرآباد ضمن تشکر از زحمات کارکنان جهاد کشاورزی بیان داشت :شهرستان عنبراباد قطب خرمای جنوب کرمان است که با ۷۰۰۰ هکتار سطح زیرکشت رتبه اول منطقه را داراست.

وی افزود: افت سوسک سزخرطومی حنایی تهدیدی جدی برای زندگی مردم شهرستان محسوب می شود و باید بصورت جهادی و با مشارکت باغداران، دهیاریها و بسیج سازندگی با این افت مقابله کرد.

وی از استقرار پست قرنطینه در این شهرستان خبر داد و افزود :این پست طی همین ماه در جنب پلیس راه عنبراباد راه اندازی می شود.

در ادامه جلسه مهندس پیرنیا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به اینکه این شهرستان دومین کانون الوده این افت در منطقه است همکاری همه دستگاهها ضروری است.

وی پیشنهاد داد همایش مبارزه با سوسک سرخرطومی با مشارکت جهاد کشاورزی و‌سپاه پاسداران و با حضور دهیاران،باغداران و بسیج مهندسین در روستای پایلوت قائم برگزار گردد .

همچنین سرهنگ سنجری فرمانده سپاه ناحیه عنبراباد و رئیس بسیج جامعه کشاورزی استان کرمان با اشاره به ظرفیت بزرگ بسیج ،امادگی برای برگزاری این همایش و همچنین مشارکت برای مبارزه با این افت را اعلام کردند.

در پایان مدیر حفظ نباتات سازمان گفت این مدیریت یکی از باغات روستای قائم را به عنوان پایلوت تجهیز خواهد کرد برای اطلاع رسانی در بین مردم بروشور و بنر توزیع خواهد شد.