رویداد ملی فناورانه آفت سوسک سرخرطومی حنایی در جنوب کرمان برگزار شد

رویداد ملی علمی فناورانه آفت سوسک سرخرطومی حنایی با حضور دکتر خیام‌ نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، رئیس پارک علم و فن آوری کشاورزی کشور، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، امام جمعه شهرستان جیرفت، مدیران کل، معاونین، مدیران و‌کارشناسان، محققین، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی جنوب کرمان، باغداران و صاحبان ایده های فناورانه رویداد در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان احمد احمدپور رئیس سازمان عنوان کرد: هماهنگی مجموعه سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، منطقه جنوب کرمان به عنوان طرح پایلوت موفق در مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی بوده و اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم حاصل تلاش و ارتباطات بین دستگاهی است.

وی افزود: نظام مهندسی کشاورزی و بسیج مهندسین نیز در امر پایش، ردیابی و مبارزه کمک شایانی به کنترل آفت مذکور در مطقه جنوب کرمان کردند.

وی بیان داشت: نگاه ما در سازمان جهاد کشاورزی مبتنی بر تحقیق، پژوهش و آموزش با استفاده از منابع و ظرفیت ها بوده است درهمین راستا طرح یاوران تولید در نظام نوین ترویج در بحث تولید گندم بسیار اثربخش واقع شد.

احمدپور اظهار داشت: با استقبال مردم طرح سرشاخه کاری گردو همزمان با تحقیق و آموزش در بیش از ۱۸ پایلوت انجام شده است و همچنین در معرفی ارقام و پایه ها با توجه به سایت تولید نهال سالم در مرکز تحقیقات، در حداقل زمان ممکن نتایج و دستاورد های تحقیقاتی به دست بهره برداران رسیده است و  در واقع اثربخشی تحقیقات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: در اجرای طرح الگوی کشت درجهت استفاده بهینه از منابع آبی، کشت های تابستانه و بهاره را به سمت کشت های زمستانه و پائیزه سوق داده ایم.

وی در پایان با اشاره به بهره گیری کارشناسان و بومی سازی دستورالعمل هابراساس شرایط منطقه در کنترل آفت سرخرطومی حنایی موفق عمل کردیم.

29/0۹/1402