حضور مدیر و کارکنان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان منوجان درنماز جمعه و ایراد سخنرانی توسط مدیر محترم جهادکشاورزی در بین الصلاتین و برپایی میز خدمت و ایستگاه صلواتی در محل مصلای نماز جمعه؛ به مناسبت هفته جهاد کشاورزی مورخ 26/03/1402 انجام شد

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان منوجان، امروز  مصادف با روز جمعه 26خردادماه 1402 وبا توجه به قرار گرفتن در هفته جهاد کشاورزی  مدیر و جمعی از همکاران مدیریت جهادکشاورزی شهرستان منوجان در نماز جمعه حضور داشتند .

در بین الصلاتین که از مهندس نوشادی مدیر جهادکشاورزی شهرستان برای ایراد سخنرانی دعوت بعمل آمده بود، مهندس نوشادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی امام راحل و شهدای سنگر ساز بی سنگر ؛ به ارائه عملکرد مجموعه ی جهادکشاورزی شهرستان منوجان پرداختند که اهم آنها به شرح ذیل می باشد :

با توجه به اینکه در سال زارعی کم بارش قرار داشتیم و اهمیت تولید محصول استراتژیک گندم با توجه به افزایش قیمت جهانی آن، قرا گرفته بودیم میزان سطح زیرکشت آن از 1300 هکتار به بیش از 2520 هکتار رسیده است . که با اهتمام به اصلاح الگوی کشت و آبیاری نوارتیپی، شاهد برداشت 7تن در هکتار بوده‌ایم . و همچنین یکی از مشکلات اصلی که کشاورزان گندم کار منوجانی با آن دست وپنجه نرم می کنند نبود مرکز خرید گندم می باشد که ان شاء الله و به حول و قوه الهی تمام تلاشمان را انجام می دهیم در سال  پیش رو این مهم به سرانجام برسد .

در بحث آفت سوسک سرخرطومی حنایی که یک چالش بسیار مهم برای باغداران شهرستان منوجان هست و کانون اصلی این آفت محسوب می شود، بیان داشتند که تا کنون بالغ بر 38000 نفر از درختان خرما در باغ های منوجان پایش شده اند که از این تعداد 4000نفر آلوده به آفت سوسک سرخرطومی بوده که از این تعداد 3200نفر تیمار و 800 نفر امها شده اند.

باتوجه به اهمیت و ضرورت پرداختن به  این آفت سرخرطومی، و با عنایت به اینکه معیشت خانواده های بسیاری از باغداران منوجان از راه درآمد حاصل از این درختان خرما می باشد ، مهندس نوشادی درخواست مشارکت را از باغداران منوجانی داشته و همچنین از ائمه‌ جماعات و روحانیون مستقر در شهرستان منوجان درخواست مشارکت و همکاری را پیرامون فرهنگ سازی و تشویق باغداران به شرکت در کلاس‌های ترویجی _آموزشی و مشارکت در پایش و ردیابی نخیلات راداشتند .

پیرامون رفع تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان منوجان از 69 پلاک، 22 پلاک رفع تداخلات صورت گرفته و به میزان 3620هکتار به مستثنیات اضافه شده است.

بعد از اقامه نماز، برپایی میز خدمت جهت پاسخگویی به سوالات کشاورزان و برپایی ایستگاه صلواتی و توزيع شربت در بین نماز گزاران انجام شد.