جلسه شورای اداری استان ویژه ۶ شهرستان جنوبی برگزار شد

جلسه شورای اداری شهرستان های جنوبی (کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان و جازموریان) با حضور معاونت محترم عمرانی استاندار کرمان، مشاور محترم استاندار در جنوب استان، ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان،  فرمانداران محترم شهرستان ها، مدیران کل محترم و رؤسای محترم ادارات در محل فرمانداری شهرستان کهنوج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر احمد احمد پور رئیس سازمان در این خصوص گفت:  در جنوب کرمان بیش از ۱۹۰ هزار تن گندم برداشت شد و با بیش از ۸۰% افزایش تولید در محصول گندم بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در کل کشور خریداری شده و به خودکفایی رسیدیم که متاسفانه هنوز کل مطالبات گندم کاران پرداخت نشده است

وی بیان داشت: آزمایشگاه جامع تست های سلامت محصول در  دانشگاه جیرفت وارد چرخه کار شده و  با توجه به ظرفیت بالای تولید و وسعت تولیدی منطقه جنوب کرمان، آزمایشگاه های بیشتر باید راه اندازی شود.

دکتر احمدپور با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راضی کننده نیست و محصول خرما ضریب ریسک بالایی دارد و هرساله دچار خسارت می شود عنوان کرد: بیمه مبتنی بر عملکرد و بیمه ترجیحی  پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: سوخت به گلخانه دارانی که در مسیر خط سبز هستند و لوله گاز از کنار گلخانه افراد مذکور عبور کرده است تعلق نمیگیرد و  باید نسبت به گازرسانی گلخانه های خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز داشت: کشاورزان باید برای گواهی بهداشتی و دریافت کد شناسه محصول (QR) اقدام کنند.

وی اظهار داشت:رفع تداخلات اراضی کشاورزی در منطقه انشا الله تا پایان سال انجام و روند مستند سازی در دستور کار قرار گرفته است و همچنین با هماهنگی با شرکت خدمات حمایتی انبار های موجود در مجموعه های جهاد کشاورزی در اختیار شرکت خدمات حمایتی برای ذخیره سازی کود جهت کشت های استراتژیک قرار کرفته است.وی در پایان تصریح کرد: صنایع کشاورزی در جنوب کرمان همراه با رشد تولید در منطقه پیشرفت نداشته و باید توازن در تولید و صنایع تبدیلی، بسته بندی و فرآوری برقرار شود و در بحث سردخانه ها و برند سازی پیشرفت خوبی حاصل شده است.