استاندار استان کرمان با مسئولین بخش کشاورزی استان دیدار کرد

در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی دکتر فداکار استاندار استان کرمان با رؤسا، مدیران کل، معاونین و مدیران ستادی بخش کشاورزی جنوب و شمال استان کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر احمد احمدپور رئیس سازمان در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در مناطق معتدله منطقه هنوز انجام نشده است بیش از ۱۷۸ هزار تن گندم تحویل سیلو داده شد که خوشبختانه توانستیم بیش از دو برابر میانگین تولید گندم در کشور افزایش عملکرد داشته باشیم.

وی بیان داشت: بالغ بر ۵ هزار تن کود پایه مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی آینده از حالا ذخیره شده که در سال زراعی جدید مشکلی نخواهیم داشت.

دکتر احمد پور با توجه رضایتمندی نسبت به پیشرفت چشمگیر سازمان در بحث شناسنامه دار کردن اراضی کشاورزی و باغی منطقه عنوان کرد: از رتبه ۳۰ کشور به رتبه ۸ کشور در رفع تداخلات و شناسنامه دار کردن اراضی رسیدیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ بتوانیم سند زمین و باغ کشاورزان منطقه را در اختیارشان قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان محصول خرمای منطقه را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با افت سرخرطومی حنایی ما دستور العمل های سازمان و حفظ نباتات را بومی کردیم و توانستیم جلوی پیشرفت افت را بگیریم که خوشبختانه راه اندازی مرکز تحقیقاتی زیستی در جنوب کرمان به ما کمک ویژه ای خواهد کرد.