۷۷ هکتار به سطح گلخانه های جنوب کرمان اضافه شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مهندس صادق حسین زاده مدیر باغبانی گفت: جنوب کرمان با دارا بودن بیش از ۲۷۸۰ هکتار و با تولید ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی گلخانه ایی رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید محصولات جالیز در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی و برنامه ابلاغی ۱۰۰ هکتار توسعه گلخانه ها، جنوب کرمان در سال زراعی گذشته با بیش از ۷۷ هکتار در توسعه گلخانه ها افزایش سطح داشته ایم که موجب اشتغال زایی ۷۷۰ نفر در منطقه گردیده است.

وی افزود: یکی از مشکلات عدم تحقق ۱۰۰ درصدی سطح ابلاغی توسعه گلخانه ها عدم تخصیص اعتبار جهت احداث و پرداخت تسهیلات توسط بانک ها بوده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ضمن تاکید بر توسعه سطح گلخانه های منطقه بیان داشت: با توجه به مشکلات خشکسالی در منطقه جنوب کرمان برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از خاک و تولید محصول با کیفیت و صادراتی کشت های گلخانه ایی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان خیار سبز، فلفل، انواع بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی در محیط های گلخانه ایی کشت و تولید میشود و به روسیه، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و بازار های داخلی ارسال می گردد و همچنین کشت گلخانه ها در جنوب کرمان از اواخر شهریور شروع و اوایل آبان عملیات برداشت با محصول خیار سبز شروع و تا پایان خرداد با برداشت گوجه فرنگی ادامه و به پایان میرسد.