آغاز صادرات فلفل گلخانه های جنوب کرمان به کشور های اروپایی و آسیایی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر پیمان نامور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این خصوص گفت: جنوب کرمان با بیش از ۲۸۰۰ هکتار گلخانه انواع محصولات جالیزی شامل خیار، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی و توت فرنگی مقام اول تولید محصولات گلخانه ای در کل کشور به خود اختصاص داده است. از مجموع این سطح، حدود ۳۰۶ هکتار به کشت انواع فلفل ( دلمه ای و شمشیری) اختصاص دارد که با تولید بیش از ۳۰ هزار تن در سال، مقام اول سطح و تولید فلفل گلخانه ای در بین استان های کشور را شامل می شود.

وی بیان داشت: از نیمه دوم آبان ماه عملیات برداشت فلفل از گلخانه ای جنوب کرمان آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه و قبل از شروع گرما ادامه دارد.

وی افزود: در طول فصل دوره برداشت به طور متوسط از هر هکتار گلخانه فلفل میزان ۱۰۰ تن فلفل دلمه رنگی و میزان  ۹۰ تن فلفل شمشیری یا کاپی برداشت و عمدتاً به کشور روسیه صادر میشود و با توجه به شرایط منحصر به فرد منطقه جنوب کرمان در فصل تولید فلفل و نور کافی، محصول تولید شده با کیفیت و از بازار پسندی زیادی در بین مصرف کنندگان داخلی و خارجی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد فلفل گلخانه ای تولید شده به کشور های روسیه، ارمنستان، گرجستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و سایر کشورها صادر می شود.