آئین تودیع و‌معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد

با حضور رئیس هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری استان کرمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، امام‌ جمعه شهرستان جیرفت، مشاور استاندار در جنوب کرمان، فرمانداران، و جمعی از مسئولین محلی دکتر  اصغر بازگیر به عنوان مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان معرفی و از زحمات دکتر کلانتری تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر احمد احمد پور در آئین تودیع و معارفه مدیر شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان با بیش از ۲۴۵ هزار هکتار سطح مزارع زراعی و باغی و تولیدی بالغ بر ۴ میلیون تن در سال به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل خاص در سطح وزارت خانه و کشور شناخته می شود.

وی بیان داشت: تنوع در تولید با بیش از ۸۵ گونه گیاهی محصول با کیفیت، محصول سالم، و تنوع اقلیمی باعث شده محصولات جنوب کرمان در کشور زبانزد باشد.

دکتر احمدپور اظهار داشت: بانک کشاورزی به عنوان حامی و پشتیبان توسعه در بخش کشاورزی است بطوریکه تمام ارکان حکومت باید در جهت اجرای الگوی کشت یاری رسان کشاورزان باشد.

وی افزود: تولیدات محصولات کشاورزی در جنوب کرمان وابسته به زمان است و تسهیلات بانکی باید به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی در پایان عنوان کرد:  با توجه به اینکه جنوب کرمان بالغ بر ۷۵ هزار میلیاد تومان گردش مالی و بیش از ۴۰ میلیون دلار ظرفیت صادرات در بخش کشاورزی دارد با آسیب شناسی و برطرف کردن چالش ها باید با بومی سازی دستورالعمل ها بیمه محصولات کشاورزی به جایگاه اصلی خود برگردد.