مدیر باغبانی

پیش بینی برداشت بیش از ۴۰۰۰ تن انبه از باغات جنوب کرمان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان دکتر صادق حسین زاده مدیر باغبانی گفت: از نيمه دوم ارديبهشت هر سال عمليات برداشت به صورت انبه نارس براي مصارف ترشي و لواشك  در منطقه جنوب کرمان آغاز مي‎شود و این عملیات تا اوايل مرداد كه برداشت براي مصرف تازه‎خوري است، ادامه دارد.

وی بیان داشت: ۵۶۰ هكتار درخت پراكنده انبه در جنوب کرمان وجود دارد که عمده سطح زیر کشت انبه در بین هفت شهرستان جنوب کرمان به شهرستان منوجان اختصاص  دارد .

مدیر باغبانی بیان داشت: ارقام موجود انبه در جنوب استان کرمان را لنگرا، سندري، خوشه‎اي و محلي می باشد و متوسط عملكرد اين محصول در هر هكتار ۸/۷ تن است و پيش‎بيني مي‎شود در مجموع ۴۳۶۸  تن انبه از باغ‎هاي اين منطقه برداشت و عمدتا به صورت ترشی انبه مصرف شود.

وی اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان کرمان به دليل آب و هواي مناسب کشت گیاهان گرمسیری به خصوص  يكي از رويشگاه هاي درخت انبه است .

وی در پایان بیان داشت: در صورتی که آب کشاورزی در دسترس باغداران باشد میتوانند از انبه به عنوان کشت جایگزین سایر درختان غیر اقصتادی استفاده کنند و توصیه میشود باغداران محترم در هنگام احداث یا کشت نهال انبه با کارشناسان جهاد کشاورزی  مشورت و حتما از نهال های اصلاح شده که گواهی سلامت دارند و از نهالستانهای مجوز دار خریداری نمایند.