حقوق شهروندی سازمان
اصول حاکم برمنشور حقوق شهروندی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان
√ اصل برابری
√ اصل شهروند مداری
√ اصل احترام و اعتماد
√ اصل شفافیت
√ اصل پاسخگویی
√ اصل عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی
√ اصل تعهد وفاداری به سازمان
مفاد منشور حقوق شهروندی کارمندان سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان
√ درانجام فعالیتهای سازمانی نظم و انضباط را رعایت نموده و درمحل کارخود حضور به موقع داشته باشیم.
√ درانجام وظایف و مسئولیت ها پشتکار و جدیت لازم را داشته وکارها را با دقت ، صحت و به موقع انجام دهیم.
√ سعی نمابیم تا دانش خود را درزمینه فعالیت های سازمانی به روز نگه داشته و آن را با توانمندی و ابتکار خود در انجام فعالیت های اداری و سازمانی بکار گیریم.
√ برای ایده ها و افکار جدید ارزش قائل شده و درجهت جاری سازی آنها به شکل منطقی دردستگاه اجرایی متبوع و نظام اداری تلاش نماییم.
√ درجهت ارتقای بهره وری نظام اداری از طریق افزایش اثربخشی و کارایی در حیطه فعالیت خود تلاش نماییم.
√ از امکانات ،تجهیزات وسرمایه های نظام اداری حفاظت نموده و دراستفاده موثر ومطلوب از آنها کوشا باشیم.
√ درانجام امور و ظایف محوله سازمانی روابط خویشاوندی ،قومی ،جنسیتی، نژادی، مذهبی وغیره تأثیری در تصمیمات واقداماتمان نداشته باشد.
√ روحیه انتقاد پذیری داشته وانتقادات سازنده دیگران را به عنوان فرصتی برای اصلاح و بهبود خود و فعالیت هایمان قلمداد کنیم.
√ همیشه و در همه حال رضایت خدای متعال رامدنظر قرارداده و برآنچه که خداوند امر یا از آن نهی می کند،توجه کامل داشته واو را ناظر براعمال وکردار خویش بدانیم.
نحوه رفتار و برخورد با ارباب رجوع و همکاران سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان
√ مردم و شهروندان به عنوان ارباب رجوع برای سیستم اداری تلقی می شوند،تلاش می کنیم با ایجاد ارتباط مناسب و ارایه خدمات بهتر ، تصویری مثبت از دستگاه اجرایی و نظام اداری در ذهن آنان ایجاد نماییم.
√ به مراجعه کنند گان به صورت عادلانه و در چار چوب قوانین،مقررات وضوابط خدمت ارایه دهیم.
√ خواسته های قانونی ارباب رجوع را درچارچوب وظایف خود با صحت ،دقت و سرعت وبدون تشریفات زائد اداری و تحمل هزینه اضافی ارائه دهیم.
√ به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشیم.
√ به نظرات، پیشنهادات و بازخوردهای شهروندان ومراجعه کنندگان به عنوان منبعی گرانبها برای بهبود عملکرد نگاه کرده و با دیدمنطقی به آنها توجه نماییم.
√ به نظم و آراستگی شخصی ومحل کارخود توجه کنیم.
√ سعی کنیم فرهنگ تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و گره گشایی از مشکلات مردم ومراجعان به یک ارزش حاکم در نظام اداری تبدیل شود.
√ روحیه کار جمعی را درخود تقویت کرده و درانجام فعالیت های گروهی مشارکت جو ومشارکت پذیر باشیم.
√ روحیه قدردانی از دیگران رادرخود تقویت کرده و سعی نماییم که این امر را در بین همکاران اشاعه دهیم.
√ دانش،تجربه وتوانمندیهای خود را با سعه صدردراختیار همکاران قرارداده و درارتقاء توانمندیهای آنان کوشا باشیم.
√ تاحد ممکن در حل مشکلات شغلی همکاران تلاش نماییم واز تجسس درزندگی خصوصی آنان پرهیز نماییم.
۱- شما حق دارید : از ابتدای ورود به سازمان به دور از هر گونه تبعیض (زبان ، مذهب ، فرهنگ و… ) مورد احترام و تکریم کارکنان سازمان قرار بگیرید.
۲- شما حق دارید : جهت مراجعه به محل مورد نظرتان ، از تابلوهای راهنما ، پایگاه اطلاع رسانی و تکریم مراجعین همچنین میز خدمت ، کمک و مشاوره لازم را دریافت نمایید.
۳- شما حق دارید : پاسخ قانونی سوالات خود را از کارکنان سازمان دریافت و در صورت عدم حضور کارشناس مربوطه از سایر همکاران جانشین ، اطلاعات لازم را دریافت نمایید .
۴- شما حق دارید : از محرمانه ماندن اطلاعات شخصی خود و مواردی که به این سازمان ارائه می نمایید مطمئن باشید .
۵- شما حق دارید : پیشنهادها (ایده ها ، ابتکارات ، نوآوریها ، تجربیات و… ) و انتقادهای خود را به بخش های ذیربط سازمان ارائه نموده و نتیجه آن را دریافت نمایید .
۶- شما حق دارید : قوانین ، بخشنامه ها ومکاتبات اداری عمومی مربوط به حوزه کاری خود را جهت اطلاع و آگاهی ، مطالعه نمایید.
۷- شما حق دارید : طبق مقررات نسبت به عضویت و راه اندازی تشکلهای صنفی (تولیدی ، فنی ، توزیعی و…) اقدام نموده و از فرصتها و امکانات قابل واگذاری استفاده نمایید .
۸- شما حق دارید : از تسهیلات و اعتبارات مصوب ، خدمات فنی ، امکانات آموزشی و ترویجی و ابزارهای اطلاع رسانی موجود به طور عادلانه بهره مند شده و از جدیدترین مطالب علمی ، نوآوریها و یافته های تحقیقاتی کشاورزی مطلع شوید .
۹- شما حق دارید: در صورت هر گونه نارضایتی از رفتار ناپسند ، عدم دریافت پاسخ قانونی و مطالبات غیرقانونی کارکنان سازمان ،به مسئولین مافوق و یا مدیریت بازرسی ، ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات اطلاع داده و نتیجه آن را نیز دریافت نمائید .
۱۰- شما حق دارید : در جهت رعایت حقوق شهروندی نسبت به مطالبه رعایت مفاد منشور حقوق شهروندی و مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری اقدام نمائید .